- Niedostępny
-
AGD
-
AGD drobne
-
Do kuchni
- Blendery
- Czajniki elektryczne
- Drylownice do wiśni
- Dzbanek filtrujący
- Ekspresy do kawy
- Frytkownice
- Gofrownice
- Krajalnice
- Kuchenki elektryczne
- Kubek termiczny
- Lunch BOX
- Maszynki do mięsa
- Miksery
- Minutniki kuchenne
- Młynki do kawy
- Noże kuchenne
- Opiekacze
- Parowary
- Patelnie
- Panini grill
- Piece do pizzy
- Przybory kuchenne
- Roboty kuchenne
- Rozdrabniacze do warzyw
- Spieniacze do mleka
- Suszarki do grzybów
- Sztućce
- Tarki kuchenne
- Termosy
- Tostery
- Wagi kuchenne
- Wirówka do sałaty
- Wyciskarki do owoców
- Zgrzewarki próżniowe
- Akcesoria do zgrzewarek próżniowych
- Mikrofalówki
- Do domu
- Higiena i pielęgnacja
- Sprzątanie
-
Do kuchni
-
AGD drobne
-
Dom i ogród
-
RTV
-
Telefon
-
Komputery
- Drukarki i skanery
- Kable komputerowe
- Komputery stacjonarne
- Kryptowaluty
- Laptopy
- Monitory komputerowe
- Napędy optyczne i nośniki
- Peryferyjne
- Środki czyszczące
- Oprogramowanie
-
Podzespoły komputerowe
-
Sieć
- Serwery i akcesoria
- Tablety
- Urządzenia VR
- Przejściówki komputerowe
- Zasilanie komputerów
-
Motoryzacja
-
Auto akcesoria
-
Akcesoria elektryczne
- Alarmy samochodowe
- Antyradary
- Asystent martwego pola
- Czujniki parkowania
- Kable rozruchowe
- Kompresor samochodowy 12V
- Ładowarki akumulatorów
- Nawigacje
- Oświetlenie LED kabiny
- Odkurzacz samochodowy
- Oczyszczacz powietrza samochodowy
- Wideorejestratory
- Wentylatory samochodowe
- Wyświetlacz HEAD UP DISPLAY
- Zapalniczka - elementy
- Zamki centralne
- Akcesoria wewnętrzne
- Akcesoria zewnętrzne
- Bezpieczeństwo
- Tuning
- Pióro wycieraczki
-
Akcesoria elektryczne
-
Auto elektryka
- Części samochodowe
- Kosmetyka
-
Oleje i chemia
-
Warsztat
-
Auto akcesoria
- Firma
-
Zdrowie
- Zabawki
Mata tłumiąca Vibrofiltr PRO 4.0 Box 10szt./1,75m2
694122592
Dostawa w jeden dzień
Prawo zwrotu do 14 dni
Mata tłumiąca Vibrofiltr PRO 4.0 Box 10szt./1,75m2
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- samoprzylepna mata antywibracyjna klasy profesjonalnej do wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów akustycznych
- wersja PRO - podwyższona lepkość początkowa oraz wyższa finalna przyczepność do podłoża, głębsze kwadratowe przetłoczenia poprawiające elastyczność i ułatwiające montaż na mocno powyginanych powierzchniach, obniżona waga
- materiał: nowy kompozyt na bazie wysokiej jakości gumy butylowej (kauczuku butylowego) i polimerów wzmacniany przetłaczaną aluminiową folią
- grubość arkusza w szczycie przetłoczenia: 4,0 mm +/- 0,2 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,1 mm (100 µm)
- wymiary arkusza: 350x500 mm
- powierzchnia arkusza: 0,175 m2
- waga arkusza: 1,14 kg (6,51 kg/m2)
- MLF (współczynnik strat. mech.) - skuteczność tłumienia wibracji (więcej=lepiej): 0,60
- zalecana temperatura montażu: powyżej +15ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -50ºC do +160ºC
- siła wiązania materiału z powierzchnią metaliczną przy rozwarstwieniu: nie mniej niż 6 N/cm2
- duża elastyczność montażowa oraz wysoka skuteczność działania w szerokim zakresie temperatur
- stabilność lepkiej warstwy butylowo-polimerowej na wpływ temperatury +90ºC w ciągu 24 godzin: rozwarstwienie i pełzanie nie występuje
- wysoka początkowa lepkość montażowa i jeszcze wyższa przyczepność do podłoża po okresie samowulkanizacji (czas i siła wiązania zależne od temperatury)
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, samogasnący, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, niebrudzący, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wizualne cechy szczególne: aluminiowa folia z kwadratowymi przetłoczeniami, grafika w kolorze czarnym, czerwonym i srebrnym, tłoczony tekst "acoustic"
- wyprodukowano z wykorzystaniem technologii i sprzętu niemieckiej firmy „Baumuller”
- zastosowanie w samochodzie: dolne nieruchome elementy nadwozia wykonane z grubszej blachy lub najbardziej podatne na przenoszenie hałasu, np. podłoga, nadkola, tunel środkowy podłogi, dolne elementy bagażnika, ściana grodziowa komory silnika, podszybie
- ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym: 10 szt. / 1,75 m2
- cena za 10 arkuszy o wymiarach 35x50 cm (0,175 m2)
Materiały tłumiące drgania VIBROFILTR są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA!
Niektórzy
dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują
nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na
podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających,
gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i
elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą
nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty tłumiące Vibrofiltr
przeznaczone są do efektywnego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz
rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej
(drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, tapicerka,
itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do
wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV lub AGD.
Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej oraz niską
częstotliwość rezonansową, maty tłumiące Vibrofiltr należą do grupy
najbardziej efektywnych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku.
Bardzo dobrze sprawdzają się również podczas prac, których celem jest
poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania
sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji
akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty Vibrofiltr są
samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o
płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim
zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najbardziej
komfortowy montaż uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej
+15ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze
odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących,
podczas montażu matę należy solidnie dociskać, np. za pomocą wałka
(rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego
podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Elastyczna
warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samoklejące i
samowulkanizujące, dzięki czemu, wraz z upływem czasu znacznie wzrasta
przyczepność materiału do podłoża.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania
samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów
karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy
aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu
kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii
mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia
drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na
ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań
mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego
konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który
jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać
uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten
jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej
częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym
wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy
wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika
stratności mechanicznej (najlepiej powyżej 0,20). Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą
skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię
aluminiową (100µm lub więcej), która zapewnia większą sztywność i
stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom
wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez
kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i
wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza,
montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego
miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów
najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości
akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę.
Są nimi:
- warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące Vibrofiltr PRO),
- warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe, pianki polietylenowe),
- warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych pełnią jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne, maty wyciszające na bazie włókniny, filce akustyczne).
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Zgłoszenie wysłane
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane
Napisz swoją opinię
Recenzja została wysłana
Twoja recenzja nie może być wysłana